Personalekonsulent for menighedsrådene i Helsingør Domprovsti og Fredensborg Provsti

Personalekonsulent for menighedsrådene i Helsingør Domprovsti og Fredensborg Provsti

Personalekonsulent for menighedsrådene i Helsingør Domprovsti og Fredensborg Provsti

# Nyt fra provstiet

Personalekonsulent for menighedsrådene i Helsingør Domprovsti og Fredensborg Provsti

Personalekonsulent for menighedsrådene i Helsingør Domprovsti og Fredensborg Provsti

Er du stærk inden for HR, og drømmer du om at være sparringspartner og yde rådgivning på en lang række HR-faglige og juriske opgaver, så er det måske dig vi leder efter.

Helsingør Domprovsti og Fredensborg Provsti består af 16 menighedsråd som er meget aktive og engagerede i den lokale kirkes ve og vel. Menighedsrådene varetager den lokale kirkes lokale ledelse. Menighedsrådet fastlægger ligeledes gudstjenesterne, planlægger livet i kirken fx med aktiviteter for børn, unge og ældre, kultur, koncerter og meget mere. Administrerer kirkens ejendomme, prioriterer ressourcerne - og ansætter og leder kirkens ansatte. Du vil derudover blive en del af det Folkekirkelige arbejdsfællesskab.

Som personalekonsulent vil du skulle varetage den daglige sparring og rådgivning inden for fx rekrutteringsprocessen og ansættelsesforhold samt vejledning ift. medarbejderudviklingssamtaler og arbejdsmiljø. Derudover vil du også skulle bidrage med rådgivning inden for personalejuridiske områder som fx sygefravær og afskedigelsessager. Alt sammen i tæt dialog og samarbejde med menighedsrådenes kontaktpersoner/personaleansvarlige. For at sikre det gode og konstruktive samarbejde afholdes der årligt to ERFA-møder med kontaktpersonerne.

Du vil få en alsidig hverdag med mangeartede opgaver, hvor du vil færdes ude blandt menighedsrådene. Der er en stor grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i stillingen, men det må forventes, at det skal tilpasses de forskellige menighedsråd.

Som personalekonsulent hos os kan du se frem til et spændende arbejde med bestyrelse, provster og menighedsråd, og du vil blive udfordret med spændende opgaver, og bliver en del af et netværk for personalekonsulenter i Folkekirken.

Du vil referere til provsten i Fredensborg Provsti i dagligdagen

Dine opgaver bliver:

  • Rådgive og bistå med sparring inden for rekrutteringsprocessen, herunder udarbejdelse med stillingsopslag, evt. deltagelse i ansættelsessamtaler, ansættelsesbeviser, lønindplacering, lønforhandling og onboarding
  • Rådgive og bistå med sparring inden for fx konflikter, afskedigelsessager, sygefraværssamtaler mv.
  • Rådgive og vejlede inden for ansættelsesforhold, arbejdsmiljø, udviklingssamtaler og arbejdstid

Vi forventer:

  • At du har kompetencer til at sætte dig ind i de ansættelsesretlige forhold, der gælder indenfor Folkekirkens område.
  • At du formår at samarbejde med frivillige menighedsrådsmedlemmer, der har forskellige erfaringer og baggrunde for deres opgave i menighedsrådet.
  • At du kan arbejde struktureret og selvstændigt og formår at have mange bolde i luften.

Om stillingen:

Stillingen forventes tiltrådt 1. november 2025 eller efter aftale.

Stillingen er på 37 timer, og der er indregnet tid til at lære menighedsråd og arbejdsgange at kende. Derudover må det påregnes at deltage i aftenmøder ude i menighedsrådene, som en del af den almindelige arbejdstid.

Konsulenten har hjemmearbejdsplads, hvor PC og mobil stilles til rådighed.

Provsten for Fredensborg Provsti har det daglige ledelsesansvar. Der er udarbejdet en vedtægt for samarbejdet mellem de to provstier.

Løn:

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisation – Det Statslige Område (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), samt protokollat til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (folkekirken). Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 3. Ud over basislønnen vil der være mulighed for at forhandle et personligt kvalifikationstillæg afhængig af, hvilke relevante kvalifikationer du kommer med.

Da der er rådighedsforpligtelse til stillingen, tildeles tillige rådighedstillæg.

Ansøgning:

Ansøgning med relevante bilag sendes til fredensborg.provsti@km.dk. Ansøgningen skal være bestyrelsen i hænde senest den 5. september kl. 12.00.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til provst Hans-Henrik Nissen (efter 18. august pga. ferie) på mobil 20 99 27 08 eller mail: HHN@km.dk

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 18. og 19. september 2025. Der indhentes referencer.

Hent jobopslaget som pdf.

Du vil måske også kunne lide...

0
Feed